Interim communicatieadviseur bij Cosun
De plant als held
Cosun, een internationale agrarische coöperatie, is volop in transitie. Naast voedselproductie richt het bedrijf zich op de ontwikkeling van innovatieve, klimaatvriendelijke ingrediënten en materialen. De missie: alles uit de plant halen en zo bijdragen aan oplossingen voor voedsel- en klimaatuitdagingen. Als interim communicatieadviseur, in opdracht van communicatieadviesbureau Imagro, versterkte ik de interne en externe communicatie van deze toekomstgerichte coöperatie.
Van voedselproducent naar innovator
Ik ontwikkelde de communicatiestrategie voor telersnetwerk Groeikracht, met als doel telers te informeren en onderling te verbinden. Daarnaast bracht ik de innovatiekracht van Cosun tot leven met verhalenreeksen over baanbrekende producten uit gewassen. Ook droeg ik bij aan de landelijke naamsbekendheidcampagne ‘De Toekomst is Plant’, waarmee Cosun zijn positie als duurzame koploper verder verstevigde.
Gestructureerd, planmatig, creatief, initiatiefrijk en een goede pen. Wies heeft op uitstekende wijze back-up verleend in een drukke periode. Een ware teamplayer en iemand op wie je kunt bouwen.Frank van Ooijen,
Directeur Corporate Communicatie Royal Cosun